„Nyugtalan, türelmetlen alkat vagyok, szeretek nagyon különböző és folyton új dolgokat csinálni, viszonylag hamar elunom magam; azt szoktam mondani, hogy rövidtávfutó vagyok. És nagyon kíváncsi is, de nem intellektuális, kutató típus, egyszerűen csak mindig sokféle zene vonzott. Érdekel, mire képes a hangom, de nem az agyammal vizsgálom. Mindig újabb ösztönzést, ihletet keresek.” - mondta egy interjúban a világhírű svéd énekesnő.
A pályafutását magyar énektanárnál megkezdő Anne Sofie von Otter a nyolcvanas évek óta az egyik vezető szoprán, rendkívüli zeneisége, érzékenysége, drámai érzéke, kivételes hangi adottsága, sokoldalúsága, no meg színpadi megjelenése ma is az egyik legkeresettebb énekessé teszi.
Az egykori svéd miniszterelnök dédunokája műfajokon átívelő repertoárján legalább olyan gyakorisággal találhatunk popzenei slágereket, mint jazzműveket, elsősorban mégis a barokk repertoárban nyújtott páratlan alakításokat - ezekből ad ízelítőt a Zeneakadémia koncertjén, Telemann és Händel lankadhatatlan alkotókedvet tükröző muzsikáján keresztül. Anne Sofie von Otter olyan neves karmesterekkel dolgozott korábban együtt rendszeresen, mint William Christie, Claudio Abbado és John Eliot Gardiner, valamint Marc Minkowski, aki a historikus előadói szemléletet követő francia dirigensek egyik legismertebbje, izgalmas látásmódú előadóművésze. A nagy múltú, orvos családból származó, lengyel, amerikai és magyar felmenőkkel is rendelkező művész 1982-ben alapította meg Budapestre látogató zenekarát, a Les Musiciens du Louvre-t, amellyel elsősorban a francia barokk operarepertoár felelevenítésére vállalkozott, és amely mai napig a komolyzenei élvonalba tartozik.