Gondolkodtak-e már azon, hogy egy olyan munkabírású és termékeny alkotó, mint Liszt Ferenc, vajon hány órát töltött alvással, vagy utazásai során mennyi ideje jutott gyakorlásra? Azt nem ígérjük, hogy pontos választ tudunk adni ezekre a kérdésekre, de egy olyan muzsikust kértünk válaszadásra, aki - lévén maga is zongoraművész, karmester és zeneszerző - Liszt életművének avatott ismerője. Kocsis Zoltánt először arra kértük, hogy képzeljen el mondjuk egy Fellini-film jelenetet, amelyben Liszt Ferenccel négykezest játszik.
Nincs abban semmi meglepő, ha egy kortárs zenész, kiváltképp, ha zongorista, úgy érzi, Liszt Ferenc képzeletbeli köpönyegéből bújt elő. Szakcsi Lakatos Béla úgy gondolja, hogy a nagy előd az egyik legnagyobb improvizáló zongoraművész volt, aki abszolút előképe a mai muzsikusoknak, legyenek bár komolyzenészek vagy jazzmuzsikusok.
A Budapesti Operettszínház október 19-én mutatja be a Cigányszerelem című operettet. Lehár Ferenc klasszikus darabjában három különböző kultúra, három egymással összebékíthetetlen világ találkozik és ütközik egy romantikus szerelmi történetbe ágyazva. A Nagymező utcai produkcióban a közönség láthatja az Operettszínház kedvelt sztárjait, többek között Kalocsai Zsuzsát, Frankó Tündét, Dolhai Attilát, Vadász Dánielt, Fischl Mónikát, Peller Annát, Szendy Szilvit, Kékkovács Marát, Csonka Andrást, Kerényi Miklós Mátét. A sajtótájékoztatón a darab rendezője, Béres Attila mesélt a Cigányszerelem által ébresztett személyes emlékeiről és arról, hogy miért nem kívánta átpolitizált, etnikai konfliktusra kihegyezett értelmezésben színpadra állítani a darabot.
A Liszt-emlékév zenei csúcspontja túlzás nélkül október 22-e. A zeneszerző kétszázadik születésnapján a világ számos koncerttermében szólal majd meg Liszt Ferenc főműve, Krisztus oratórium. A nemzetközi World Liszt Day program keretében a monumentális alkotás elhangzik Párizsban, Bécsben, Bayreuthban, Vilniusban és Szöulban is. A hazai közönség Budapesten, Egerben, Győrben, Kecskeméten és Sopronban is meghallgathatja ezen a napon a művet. A Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Énekkara és Zenekara Bayreuthban adja elő a Krisztus oratóriumot. A német vendégszereplésről és a budapesti Zeneakadémia további, a Liszt-bicentenáriumhoz szorosan kapcsolódó projektjeiről Batta András mesélt.
Lakos Nóra filmrendező nemrégiben nyert díjáról és munkametodikájáról beszélt, Lengyel Györgyöt pedig a Színház és diktatúra a 20. században című könyv bemutatója kapcsán kérdeztük.
A sok zenei csemegével szolgáló műsor szombat reggel 9-től 12-ig hallható a Klasszik Rádió 92.1-en, ismétlésére október 23-án, vasárnap este hét órától kerül sor, a következő héttől pedig a Fidelio Klasszik archívumában is meghallgathatók az interjúk.
A rádió a műsorváltoztatás jogát fenntartja.