After Crying (fotó: VZ) |
A zenekar tagjai a kezdetektől fogva tudatosan építették föl értékrendjüket, melyben az európai kultúra nagyjait tekintették és tekintik ma is legnagyobb példaképeiknek. A klasszikus zenében Bach, Beethoven, Bartók, a "könnyű" műfajban pedig elsősorban az Emerson, Lake and Palmer és a King Crimson munkássága hatott a csapatra. Az irodalomban Shakespeare, Dosztojevszkij, Arany János, Karinthy Frigyes, József Attila, Weöres Sándor, a bölcseletben Arisztotelész, Aquinói Szent Tamás és Gilberth Keith Chesterton életműve alakította leginkább szemléletüket.
Az After Crying klasszikusan képzett alkotóinak művészi célkitűzése, hogy olyan alkotásokat hozzanak létre, amelyek a mai zenei köznyelv elemeit használják, tehát sokak számára érthetőek, és képesek komoly témákról mély tartalmat magas művészi igénnyel megfogalmazni. Egyfajta "korszerű komolyzene" ez, amely egyszerre kíván saját kora közönségének és az örökkévalóságnak szólni. A hangszerpark koncertváltozatban a klasszikus hangszerektől (cselló, trombita, zongora) a rockzene alaphangszerein keresztül a modern elektronikai eszközökig terjed. Számos nemzetközi elismerés mellett az After Crying 2004-ben eMeRTon-díjat is kapott.
(2009. március 22. 20:00 Millenáris Teátrum (Budapest) - After Crying; tagjai: Bátky Zoltán (ének), Egervári Gábor (szövegek, koncerthang, fuvola), Lengyel Zoltán (zongora, szintetizátor), Madai Zsolt (dobok), Pejtsik Péter (cselló, basszusgitár), Torma Ferenc (gitár, szintetizátor), Winkler Balázs (trombita, szintetizátor)
|
|
|