Az alábbi cikk szponzorált tartalom, nem a Fidelio szerkesztőségének tagjai írták.
A Game Music (magyarul videójáték-zene) a zeneirodalom leginkább alábecsült műfaja. Talán azért, mert sokunk fülébe beleégett a kezdeti videójátékok kissé idétlen, monoton csipogása, amelyet a hangeffektusok meglehetősen természetellenes, sokszor idegtépő, de rendkívül széles skálája kísért. Mára azonban a csippanástól messzire jutott e műfaj, egészen a szimfonikus szvitig. Bár Japánban évtizedek óta rendkívül népszerű ez a koncerttéma,
Magyarország koncerttermeibe eddig azonban nem tette be a lábát ez a zenei világ. Mostanáig…!
Sokszor hasonlítjuk a videojátékokat a filmekhez, azonban van közöttük egy jelentős különbség: a filmben a néző nem képes befolyásolni az eseményeket, a történet lineáris, a film zenéje pedig mindig az adott képhez rögzül. Azaz akárhányszor nézünk meg egy filmet, a 34. percben mindig ugyanazt a történést látjuk, és ugyanazt a zenét halljuk. A videójátékban más a helyzet: a játékos maga irányítja a történést, így aktív résztvevője a folyamatoknak. Például, ha két ember ugyanazt a játékot játssza, vagy ugyanaz az ember többször lejátszik egy játékot, akkor bizonyos, hogy 3 óra múlva egészen máshol tart: más a történés és más zene szól. Éppen ezért
a videójáték zenéje flexibilis és dinamikus kell, hogy legyen.
Másik jelentős különbség, hogy amíg egy film hossza meghatározott, addig egy mai videojáték akár 8-10 órát is eltarthat, és ehhez változatos zenére van szükség. Videójáték esetén ugyanakkor figyelembe kell venni azt is, hogy egy-egy szituáció bizonytalan ideig tarthat: elképzelhető, hogy egy játékos 2 perc alatt megnyer egy csatát, de lehet, hogy a jelenet akár 8-10 percig is elhúzódik. A zenének alkalmasnak kell lennie arra, hogy ezt az időt kitöltse.
A Game Music tehát nem más, mint zene egy bizonyos szituációhoz, amely bizonytalan időben következik be, és bizonytalan ideig tart, majd egy bizonytalan időpontban egy bizonytalan helyzetbe vált át. A Game Music ezért nem történetet mesél el, hanem hangulatot teremt, szituációkhoz és karakterekhez alkalmazkodik.
A Budafoki Dohnányi Zenekar, Hollerung Gábor vezényletével Magyarországon először rendez szimfonikus Game Music Show-t, ahol a részben áthangszerelt, részben eredetiben felcsendülő zenékhez egyedülálló látványvilág, kórus és tánc társul. A GAMER SYMPHONY című Game Music Show 2023. május 13-án valósul meg az MVM Dome-ban.
További információ és jegyvásárlás ide kattintva! »»»
Támogatott tartalom.