Keller Andrásról köztudott, hogy szívügye az új művek bemutatása, hiszen szólistaként, kamarazenészként és karmesterként is számos kortárs premier fűződik nevéhez. Így jött az ötlet, hogy az idei évadban elindítsanak a Concerto Budapesttel egy új sorozatot, PREMIER címmel, amelyet mindig az esti koncert után, 22 órai kezdettel tartanak a Zeneakadémia nagytermében. A kései időpont persze ne riasszon el senkit, nem egy újabb másfél-kétórás koncertet kell végighallgatni csupa kortárs kompozícióval, hanem egy-egy új darab csendül fel maximum félórás terjedelemben, amely után, a könnyebb befogadás érdekében, egy pohár bor társaságában, rövid, kötetlen beszélgetés keretében ismerhetik meg az adott új mű keletkezési hátterét, a próbafolyamatok kulisszatitkait, az első kézből, tehát csakis a zeneszerzőtől megtudható gondolatokat, információkat.
Szombat este Snétberger Ferenc cím nélküli új darabját hallhatja a közönség, amelyben, a gitárművész szokásához híven, különösen egyedi módon keveredik a klasszikus zene és az improvizatív jazz hatása. Snétberger rögtönzött gitárszólamát két kürttel kiegészített klasszikus vonóskar kíséri a műben, így hozva létre izgalmas párbeszédet a két műfaj között.
A vasárnap esti koncert után ugyancsak premier részesei lehetünk, hiszen Vidovszky László Le piano et ses doubles (A zongora és hasonmásai) című, 2012-ben, Kocsis Zoltán 60. születésnapjára komponált műve szólalhat meg, amely valószínűleg ezután is ritka vendége lesz a hangversenytermeknek szokatlan apparátusa miatt, a darab ugyanis hat zongorát és hat zongoristát igényel. A kompozíció mai formája egy zongorát és öt digitális zongorát foglalkoztat, amivel a szerző eddig nem hallott hangzásokat képes kiaknázni. A digitális zongorák alaphangjait tizenketted hangonként lehet elhangolni, így 72 fokú skála jöhet létre, amely „képes érzékeltetni a folyamatos és diszkrét hangközérzetek közötti határvidékeket, értelmezni a magasabb fokú felhangokat, ezáltal kiterjeszteni disszonancia-konszonancia élményeinket”.
A darabot kiváló fiatal zongoraművészek szólaltatják meg: Balog József, Borbély László, Kiss Péter, Mali Emese, Palojtay János és Ránki Fülöp játékát karmesterként Rácz Zoltán hangolja össze a premieren. A zeneszerzőket és az előadókat a rövid bemutatók utáni még rövidebb, kötetlen borozgatásokon Tóth Endre zenetörténész kérdezi a művekről és a közös munkáról.