Az énekes hangsúlyozta: felemelő négy év után visszatérni Budapestre, ahol 2012-ben a Müpa színpadán láthatta először a magyar közönség. Mint fogalmazott, az elmúlt héten négy különböző helyen lépett fel Walesben, így nagyra értékeli azt is, hogy egy estét pihenéssel tölthet a magyar fővárosban.
A walesi énekes először lesz látható az Operaház színpadán, ahol többek között Verdi műveiből énekel részleteket, így a Shakespeare-fesztiválhoz kapcsolódva a Falstaff című operából a címszereplő monológját. A műsort Wagner-áriák is színesítik, hallható lesz Wotan búcsúja a tetralógia második darabjából. Felcsendül még Rossini, Donizetti, Boito, Gounod és Berlioz zenéje is.
"A műsor magába foglalja mindazt, amiről az elmúlt évem szólt" - fogalmazott az 50. születésnapját tavaly novemberben ünneplő Bryn Terfel. Hozzáfűzte: az elmúlt hónapok középpontjában a visszatérés állt, ugyanis újra kedvenc operaházaiban és koncerttermeiben állhatott színpadra Londonban, Bécsben és Münchenben is.
Az MTI kérdésére, hogy mely szerepet tartja karrierje szempontjából a legfontosabbnak, úgy válaszolt: pályafutása első 15 évében fiatal énekesként főleg Mozart-karaktereket játszott. Az osztrák zeneszerző kompozícióit egyáltalán nem könnyű énekelni, ugyanakkor darabjait és karaktereit körülveszi a fiatalság csodája, így az éneklés minden percét élvezte a próbáktól az előadásokig. A walesi énekes újságírói kérdésre válaszolva beszélt arról is, hogy elfogytak a "kívánságlistájáról" azok a szerepek, amelyeket mindenképp szeretett volna színpadon alakítani. Az egyik utolsó ilyen karakter Borisz Godunov volt, a szerepet a londoni királyi operában énekelhette el áprilisban. Ezért egyre inkább vágyik egy olyan szerep után, amelyet személyesen rá, a mostani "biztosan nem mozarti" hangjára írna egy kortárs zeneszerző.
A beszélgetésen Ókovács Szilveszter, az Operaház főigazgatója felidézte, hogy Bryn Terfel legutóbbi budapesti fellépésén egy üveg sört is megivott éneklés közben. Ehhez kapcsolódva az énekes megjegyezte, fontos, hogy a színpadon legyen némi vidámság, hiszen olykor furcsa dolgok történnek, amikre előzőleg senki nem számított. Véleménye szerint ilyen eset volt, amikor áprilisban a Bécsi Állami Operaház Tosca című előadásában Angela Gheorghiu román szoprán egyszerűen lekéste a jelenetét, miután Jonas Kaufmann kétszer énekelte el Cavaradossi levéláriáját, de a második után az est karmestere nem várta ki a tapsidőt és azonnal folytatta a darabot.
"Ha hallgatnék zenét vezetés közben, akkor az valószínűleg egy tenor hangja lenne. Mindig is tenor szerettem volna lenni, olyasvalaki például, mint Franco Corelli. Micsoda képzelőerő volt a hangjában!" - mesélte. Felidézte azt is: először egy stúdióban hallotta Luciano Pavarottit élőben, és teljesen lenyűgözte az élmény, a világhírű tenor hangterjedelme.
"Ugyanolyan hatalmas arca volt, mint nekem. Az ilyen arc vagy rögbizésre, vagy éneklésre termett" - jegyezte meg a walesi énekes, aki Ókovács Szilveszter felkérésére elmondta azt is: szívesen lépne fel a Magyar Állami Operaházban Falstaffként.
A június 2-i áriaestet Gareth Jones walesi karmester vezényli, aki gyakran dolgozik együtt Bryn Terfellel, szerte Európában dirigálta már önálló estjeit, szabadúszó művészként pedig számos fesztiválon fellépett már a világban Bregenztől Vancouveren át Brisbane-ig. Az esten közreműködik még Sáfár Orsolya, László Boldizsár és a Magyar Állami Operaház Zenekara.