Bár Vivaldi ötszáznál is több concertót írt, legtöbbet hegedűre, így sokszor találkozhatunk átiratokkal (például maga Bach is átírta jó néhány versenyművét, amely óriási szerepet játszott stílusának kialakításakor). Ennek megfelelően a magyar trombitavirtuóz, Boldoczki Gábor és a világhírű barokk együttes, a Capella Gabetta műsorán is átdolgozások szerepelnek. A művek ráadásul egy külön e célból készült hangszer szólójával, egy négybillentyűs szárnykürtön szólalnak meg, amelynek hangja a hagyományos trombitánál is éneklőbb és hajlékonyabb. „Vivaldi számomra a napfényt jelenti, nagyon szeretem Itáliát, borait, konyháját, a mediterrán életérzést” – nyilatkozta a szólista egy interjúban, arra válaszolva, miért éppen a kétszázhetvenöt éve elhunyt, de csak egyetlen trombitaversenyt írt Antonio Vivaldira esett a választása.
Az est műsora egy Torelli mű kivételével a nemrégiben megjelent igen jó kritikai visszhangot kapott Tromba Veneziana című album anyagából állt össze. A trombitához legtöbb esetben egy vagy több szólószerepet vállaló hangszer is csatlakozik, amelyet a Zeneakadémia közönsége számára nem ismeretlen Sol Gabetta testvére, Andres Gabetta csellóművész együttesének egy-egy műveésze ad elő.
Boldoczki a következőket mondta Capella Gabettáról interjúnkban: „Amikor először találkoztam velük, éppen egy CD felvétel előtt, nagyon izgatott voltam, hogy az én mai építésű piccolo trombitám, hogyan illeszkedik majd egy barokk együttes hangzásába, de az együttműködésünket siker koronázta. Nagyon örülök, hogy a közös, Tromba Veneziana című albumunkat egyfajta lemezbemutatóként Budapesten is el tudjuk játszani.”