A legjobb női mellékszereplő kategória jelöltjei:
1. Bozó Andrea
Székely Csaba drámatrilógiájának harmadik részét a Szkéné Színház Csizmadia Tibor rendezésében mutatta be, aki ezzel teljesnek tudhatja a trilógiából készített rendezéseinek sorát. A Bányavíz történetének helyszíne ugyanaz a bányavidéki székely falu, mint az előző két részben, de most az ellentmondásos közegnek egy másik aspektusa kerül előtérbe: az egyház és a pedofília problémaköre a pap nevelt fiának - egyben szeretőjének - történetén keresztül. Bozó Andrea a pap házvezetőnőjét alakítja. Bozó tapasztalt a Székely Csaba-drámák terén, ugyanis Csizmadia Tibor rendezéseiben Kaszás Gergő és Tóth József mellett végigjátszotta a trilógia mindhárom darabját. Ezért is írhatja róluk Stuber Andrea: "Bozó Andrea és Kaszás Gergő alighanem kisebb doktorit tudnának írni ebből a keserűen ízes, könnyed humorú, nyomorú létből, amelyet Székely Csaba színpadra teremt."
A kritika később így folytatódik: "Az előadás kissé talán túlságosan is egyenletes talaján kinő, szárba szökken és virágba borul Bozó Andrea alakítása. A kelekótya házvezetőnőt, Irént adja, aki totyorog, motyorog, sültelenségeket beszél (ahogy Tóth József mondja) és »tapintalanságokat« követ el (ahogy Eke Angéla mondja). (...) Bozó Andrea játékában benne van a mindentudás. Hit, reménytelenség, szeretet." (A teljes írást itt olvashatja.)
2. Jordán Adél
Ascher Tamás Gorkij: A nap fiai című drámája alapján készített interpretációja aratott az idei POSzT-on, ugyanis három díjat is elvitt: a legjobb rendezés és a legjobb színházi zene díja mellett Jordán Adélnak ítélte oda a szakmai zsűri a legjobb női mellékszereplőnek járó elismerést is. Most a színésznő esélyes a Színikritikusok azonos kategóriájú díjának elnyerésére is. Jordán Adél és a szerep szerencsés egymásra találását mi sem bizonyítja jobban, minthogy Fullajtár Andrea helyett ugrott be a darabba, ami annyira jól sikerült, hogy a szerep nem engedte őt el. Azóta kettős szereposztásban játsszák Melanija szerepét.
Stuber Andrea így ír Jordán Adél alakításáról: "A társaság egyetlen törekvő és érzelmileg egyértelmű tagja Melanija, aki nyomorú érdekházasságából gazdag özvegyként szabadulva rajongón veti magát Pavel elé. Jordán Adél alakítása reflektált, ragyogóan parodisztikus, pompásan végrehajtott színészi ziccer." (A teljes kritika itt olvasható.)
3. Albert Csilla
Silviu Purcarete rendezésében mutatta be Roger Vitrac Viktor, avagy a gyermekuralom című drámáját a Kolozsvári Állami Magyar Színház. Az előadás a 2014-es romániai UNITER gálán elnyerte a legjobb előadásnak járó díjat, Albert Csillát pedig már ott is jelölték a legjobb női mellékszereplő díjára, akkor azonban nem nyerte el.
Roger Vitrac szürrealista drámájában egy feldúlt és értékvesztett világgal szembesülünk, ahol a felnőttek hosszú passzusokat idéznek a Larousse Enciklopédiából, egyszerre beszélnek, és úgy viselkednek, akár a gyerekek - áll a színház ajánlójában. A Revizoron megjelent kritikában Bíró Bence így ír Albert Csilla alakításáról: "Albert Csillát a még nyomorultabb sorsú hatéves Eszter szerepében bárki bármikor felpofozhatja. Reménytelenül szerelmes, bálványozza a nála három évvel idősebb fiút, de megérteni még nem tudja. Viktor és Eszter akkor kerül legközelebb egymáshoz, amikor szüleik szeretői viszonyát parodizálják."
Ön szerint ki a legjobb? Szavazzon!