Udvaros Dorottya távozásának hírét követően az Index úgy értesült, nem a Nemzet Színésze címmel kitüntetett, Kossuth-díjas színművész az egyetlen, aki az évad végén megválik a Nemzeti Színháztól. A lap információi alapján a színházban novemberben történt súlyos baleset két sérültje, Szász Júlia és Horváth Lajos Ottó is elhagyja a társulatot, rajtuk kívül pedig Barta Ágnes, Mészáros Martin, Szép Domán és Szabó Sebestyén László is felmondott, Farkas Dénes pedig már korábban így tett. Megkeresésükre Barta Ágnes megerősítette, hogy közös megegyezéssel távozik az intézménytől.
Az Origo interjút közölt Vidnyánszky Attilával, a Nemzeti Színház vezérigazgatójával, aki mindkét üggyel kapcsolatban elmondta saját álláspontját. A távozásokkal kapcsolatban azt nyilatkozta, természetes, hogy egy társulat életében történnek átalakulások.
Az pedig, hogy három vagy négy ember elmegy, a szakmánk része, ezt a tényt felnagyítani ezért szintén nem méltányos”
– nyilatkozta. „A balesetet szenvedők szándékáról még nem tudok. Egyébként minden távozó színész megtartja szerepeit a Nemzetiben, tehát tőlük sem búcsúzunk végleg.”
Azzal kapcsolatban, hogy Udvaros Dorottya elhagyja a Nemzeti Színházat, elmondta, nem szüntette meg a színművész szerződését, hanem szerződésmódosítást ajánlott neki. Arra, hogy ez végül hogyan vezetett a művész távozásához, nem tért ki, de hangsúlyozta, hogy semmilyen módon nem részesítette hátrányos megkülönböztetésben Udvaros Dorottyát a közéleti-politikai megnyilvánulásai miatt: „Az a sugalmazás viszont, hogy vezetőként bármilyen retorziót alkalmaznék azért, ha valamelyik munkavállalóm mást gondol a világ fontos kérdéseiről, mint én – egyszerűen alaptalan. Azt, hogy ki mit gondol politikai kérdésekről, sosem firtattam, azt pedig tíz éve mindenféle következmény nélkül nézem végig, ahogyan Dorottya hangot ad a politikai-közéleti meggyőződésének. [...]
Nyolcvan szakma képviselője dolgozik nálunk, nyilván sokféle ember és gondolkodásmód jelenik meg ebben a sokszínű társaságban.”
A színházigazgató reagált Udvaros Dorottya azon felvetésére is, mely szerint az intézményben túl sok, óriási gázsit kérő külföldi rendező dolgozik. Vidnyánszky Attila szerint a színházban vendégszereplő rendezők mind a legnagyobbak közül valók,
ők segítettek abban, hogy a Nemzeti most már határozottan ott van a világszínház térképén. A Nemzeti Színháznak esztétikai értelemben is vezető szerepe kell, hogy legyen.”
A színművész által említett tizenegy megbukott produkció kapcsán azt nyilatkozta, „egy kézen meg lehet számolni azon produkciókat, amelyek nem éltek meg tíz előadást.” Tagadta ugyanakkor, hogy a vendégjátékok és a sok egyéb program miatt nem maradna tér a színház saját előadásainak, mint mondta, elismerésnek tartja, hogy megszervezhették a 10. Színházi Olimpiát és Madách Nemzetközi Színházi Találkozót (MITEM). A további rendezvényekkel kapcsolatban úgy nyilatkozott, a színház tevékenységének csak egyik, bár legfontosabb területe a repertoárszínházi működés, emellett számos fontos programnak kell helyet adniuk. „Mi ezekre úgy gondolunk, mint ügyekre, nem úgy, mint olyan tehertételekre, amik valami elől teret vesznek el” – fűzte hozzá.
Fejléckép: Vidnyánszky Attila (fotó/forrás: 4K Media Studio / Színházi Olimpia)