Polunyinról utoljára akkor írtunk, amikor a homofób és a túlsúlyos embereket kritizáló posztjait próbálta megmagyarázni, amikkel rajongói jelentős hányadát elvesztette. A botránykeltésben jelentős tapasztalattal bíró táncos először azzal keltett feltűnést, hogy egyik napról a másikra 22 évesen felmondott a Royal Ballet-nál, aminek történetében ő volt a legfiatalabb magántáncos. A riportban elmondta, miután először illették a „balett rosszfiúja” címkével, tudatosan szerette volna erre felépíteni az imidzsét, de ez rossz döntésnek bizonyult.
„Az emberek azt hiszik, a rosszfiú bélyeg segített engem az érvényesülésben, de valójában kereskedelmi szempontból csak hátrányom származott belőle, mert sok társulat épp emiatt nem akart velem dolgozni”.
Azt is bánja már, amit tavaly év végén a férfiakról írt az Instagramján. Továbbra is hangsúlyozza, ezzel nem a homoszexualitást kritizálta, hanem arról beszélt, hogy a színpadon szexuális orientációtól függetlenül szükségesnek tartja a férfi és női energia elkülönítését. Ehhez az állításához továbbra is tartja magát, de azt mondja, nagyon sajnálja, hogy sokakat megbántott ezzel a posztjával és ebből az incidensből megtanulta, milyen óvatosan kell bánni a közösségi médiával. Azóta már a menedzsementje kezeli ezeket a felületeket.
Ugyanakkor azt is elárulta, neki csak a Párizsi Opera Balettal gyűlt meg a baja a posztok miatt, más társulatok tárt karokkal fogadták, és szabadon szárnyalhatott. "Furcsa, érdekes tapasztalat volt, és úgy éreztem, hogy ez a karmám része, amit meg kellett élnem. De valójában szabadnak éreztem magam, szabadon táncolhattam” – fűzte hozzá. Most leginkább az új művek létrehozása motiválja őt, mint amilyen a Rasputin című balett. Szerinte a klasszikus balettnek leáldozott, fizikailag számára már nem tartogat kihívást egyetlen klasszikus szerep sem.
„Belőlem hiányzik a klasszikus balett könnyedsége. A londoni kortárs programok sokkal nehezebbek és megterhelőbbek a test számára. A klasszikus balett közben az elméd nyugodt, hiszen ezt tanultad évekig. De én ki szeretném tolni a határaimat”
– fogalmazott. Hozzátette: "Ráadásul öregszem, ami azt is jelenti, hogy bizonyos szempontból erősödöm, például jobb az állóképességem. Ez egy érdekes beszélgetés a testemmel". A napokban mutatta be a londoni Palladium színpadán az ellentmondásos életű szerzetesről szóló, Rasputin című balettet. Polunyin válasza egyértelmű arra a kérdésre, hogy nőket elcsábító, orgiákat szervező alkoholista papról, vagy a nép egyszerű gyermekéről, szent életű szerzetesről van-e szó. „Összetett figura, aki számomra mégis inkább a jók közé tartozik. Egy szent és gyógyító ember, aki megtanít tisztának maradni. A koreográfus Yuka Oishi egy igazán emberi történetet kreált az alakja köré: Raszputyin a saját démonjaival harcol és képes a saját fejében létező fekete lyukban elveszni”.
Mintha csak magáról beszélne Polunyin, és valóban, a kritikusok mind arról számoltak be, hogy ez a darab csupán egy gyenge próbálkozás Polunyin részéről, hogy Raszputyin alakján keresztül igazolja korábbi tetteit, a megbánás mindenféle jele nélkül. "Kevesebb belső démont, több táncot" – kívánják egyöntetűen, és ehhez csak csatlakozni tudunk.
(Címlapkép: Vitaly Krivtsov)
(Forrás: bbc.com)