Zenés színház

Annyira ironikus lesz az Operettszínház, ami még nem sértő

2016.04.13. 14:52
Ajánlom
Titkos jelszóval lehetett bejutni A chicagói hercegnő hangulatát idéző pesti bárba, ahol a Budapesti Operettszínház várta a sajtó képviselőit. A vendégek a Bródy Stúdió kopottas, romkocsma hangulatot idéző udvarán szemtanúi lehettek Mary Lloyd amerikai milliárdosnő és Borisz Alex sylváriai nagyherceg első találkozásának.

A chicagói hercegnő, Kálmán Imre a műfaj keretein túlmutató, a klasszikus operett hangzást a jazz-zel és magyar népzenével ötvöző műve nyolcvannyolc év után kerül ismét hazai színpadra Lőrinczy Attila új librettójával és dalszövegeivel. A premiert április 22-én és 23-án a Budapesti Tavaszi Fesztivál keretében tartja a Budapesti Operettszínház.

A chicagói hercegnő stábja

A chicagói hercegnő stábja (Fotó/Forrás: Kállai-Tóth Anett)

Béres Attila, az előadás rendezője a sajtóeseményen elmondta, hogy arra törekedtek: formailag és színészi kifejezési eszközökben valami fajta kísérlet jelenjen meg az előadásban. „Nem tudom, sikerült-e, hogy a nitrogénbomba felrobban-e majd, de az biztos, hogy összeöntöttünk egy csomó színházi gondolkodást, sok-sok műfaji követelményt, sőt, műfaji ellenkövetelményt is. Megpróbáltunk annyira ironikusak lenni, ami még nem sértő, és annyira cinikusak lenni önmagunkkal, amennyire csak lehet”. Lőrinczy Attila dramaturg úgy látja, hogy az embernél csak a szöveg változik gyorsabban, ezért a 90-100 éves történeteket újra kell gondolni, „ha tényleg igaz, hogy a színház a pillanat művészete”, majd arról beszélt, hogy megpróbálták egy picit elvadítani a történetet, kicsit elvinni a groteszk és az abszurd irányába.

Fischl Mónika, Bársony Bálint és Bordás Barbara

Fischl Mónika, Bársony Bálint és Bordás Barbara (Fotó/Forrás: Kállai-Tóth Anett)

A Bródy Stúdió rendhagyó sajtótájékoztatójára Velich Rita jelmeztervező ruhakölteményeiben megérkeztek a várva várt „amerikaiak”: a milliárdosnő (Fischl Mónika és Bordás Barbara) és barátnői (Szulák Andrea, Nádasi Veronika, Zábrádi Annamária). A vad macsót, a sylváriai trónörököst Homonnay Zsolt és Dolhai Attila alakítja; ők a sajtóeseményen és Ökrös Tibor cigányprímást segítségül híva mutatták meg, mi az igazi, férfias virtus. A nagyhercegnő Kalocsai Zsuzsa lesz, a szubrettek Szendy Szilvi és Dancs Annamari, a táncoskomikusok Kerényi Miklós Máté és Laki Péter.

Dolhai Attila és Homonnay Zsolt

Dolhai Attila és Homonnay Zsolt (Fotó/Forrás: Kállai-Tóth Anett)

Az előadás zenei világáról Bolba Tamás gondoskodik, mellette karmesterként vesz részt a produkcióban a színház zeneigazgatója, Makláry László. A különböző zenei stílusokhoz igazodnak a koreográfiák is, így rendhagyó módon három koreográfus felel a táncokért. Lénárd Gábor, a színház saját nevelése a néptáncokat, a társulathoz újonnan érkezett Hajdú Anita a sztepptáncokat álmodja meg, az egész produkciót pedig Béres Attila egyik állandó alkotótársa, az Operettszínház régi munkatársa, a jól ismert színházi koreográfus, Bodor Johanna fogja össze. A díszlettervező Horesnyi Balázs.

Lőrinczy Attila A chicagói hercegnő sajtóeseményén

Lőrinczy Attila A chicagói hercegnő sajtóeseményén (Fotó/Forrás: Kállai-Tóth Anett)

Lőrinczy György főigazgató a sajtóeseményen elmondta még, hogy az előadásban szerepet kap egy valódi flippergép, melyet a színház a Flipper Múzeumtól kap kölcsönbe.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden csütörtökön a Fidelio hírlevelében

Nyomtatott magazinjaink

Ezt olvasta már?

Zenés színház kritika

Drámai kontúrok, finom árnyalatok – Richard Strauss Elektrája a Bajor Állami Operában

A legendás német rendező, Herbert Wernicke 1997-ben bemutatott Elektra-produkciója az idei évadban is szerepelt a Bajor Állami Opera műsorán, a produkció parádés szereposztással és kimeríthetetlen művészi energiával került színre.
Zenés színház interjú

„Csak akkor lehet szabadon alkotni, ha nincsenek félelmeink” – beszélgetés Tassonyi Balázzsal

Tassonyi Balázs elképesztően erős évadot tudhat maga mögött. A Színház- és Filmművészeti Egyetem harmadéves hallgatójaként 2024-ben debütált a Budapesti Operettszínház több előadásában is, és főszerepet kapott a Carmenben.
Zenés színház hír

Elfeledett ír operát mutat be Halász Péter Dublinban

Hatalmas sikert aratott 1860-ban a Lurline, az írek egyik legismertebb operaszerzőjének, William Vincent Wallace-nek műve. A méltatlanul elfeledett darab újrafelfedezése közel egy évszázadot váratott magára, most Halász Péter karmester mutatja be újra Dublinban.
Zenés színház ajánló

Élje át ön is élő időben a Bayreuth-i Ünnepi Játékok nyitóelőadását!

Wagner ritkán játszott operájának, a Trisztán és Izoldának élő közvetítése Bayreuth-ból Magyarországon először 2024-ben, kizárólag a budapesti Cinema MOM moziban lesz megtekinthető.
Zenés színház hír

Színházi előadás készült egy Kurtág-műből

Július elején mutatta be az Aix-en-Provence-i Fesztivál a Dalok és töredékek című produkciót, amely Kurtág György Kafka-Fragmente Peter Maxwell Davies Eight Songs for a Mad King című művére épül.