A chicagói hercegnő, Kálmán Imre a műfaj keretein túlmutató, a klasszikus operett hangzást a jazz-zel és magyar népzenével ötvöző műve nyolcvannyolc év után kerül ismét hazai színpadra Lőrinczy Attila új librettójával és dalszövegeivel. A premiert április 22-én és 23-án a Budapesti Tavaszi Fesztivál keretében tartja a Budapesti Operettszínház.
Béres Attila, az előadás rendezője a sajtóeseményen elmondta, hogy arra törekedtek: formailag és színészi kifejezési eszközökben valami fajta kísérlet jelenjen meg az előadásban. „Nem tudom, sikerült-e, hogy a nitrogénbomba felrobban-e majd, de az biztos, hogy összeöntöttünk egy csomó színházi gondolkodást, sok-sok műfaji követelményt, sőt, műfaji ellenkövetelményt is. Megpróbáltunk annyira ironikusak lenni, ami még nem sértő, és annyira cinikusak lenni önmagunkkal, amennyire csak lehet”. Lőrinczy Attila dramaturg úgy látja, hogy az embernél csak a szöveg változik gyorsabban, ezért a 90-100 éves történeteket újra kell gondolni, „ha tényleg igaz, hogy a színház a pillanat művészete”, majd arról beszélt, hogy megpróbálták egy picit elvadítani a történetet, kicsit elvinni a groteszk és az abszurd irányába.
A Bródy Stúdió rendhagyó sajtótájékoztatójára Velich Rita jelmeztervező ruhakölteményeiben megérkeztek a várva várt „amerikaiak”: a milliárdosnő (Fischl Mónika és Bordás Barbara) és barátnői (Szulák Andrea, Nádasi Veronika, Zábrádi Annamária). A vad macsót, a sylváriai trónörököst Homonnay Zsolt és Dolhai Attila alakítja; ők a sajtóeseményen és Ökrös Tibor cigányprímást segítségül híva mutatták meg, mi az igazi, férfias virtus. A nagyhercegnő Kalocsai Zsuzsa lesz, a szubrettek Szendy Szilvi és Dancs Annamari, a táncoskomikusok Kerényi Miklós Máté és Laki Péter.
Az előadás zenei világáról Bolba Tamás gondoskodik, mellette karmesterként vesz részt a produkcióban a színház zeneigazgatója, Makláry László. A különböző zenei stílusokhoz igazodnak a koreográfiák is, így rendhagyó módon három koreográfus felel a táncokért. Lénárd Gábor, a színház saját nevelése a néptáncokat, a társulathoz újonnan érkezett Hajdú Anita a sztepptáncokat álmodja meg, az egész produkciót pedig Béres Attila egyik állandó alkotótársa, az Operettszínház régi munkatársa, a jól ismert színházi koreográfus, Bodor Johanna fogja össze. A díszlettervező Horesnyi Balázs.
Lőrinczy György főigazgató a sajtóeseményen elmondta még, hogy az előadásban szerepet kap egy valódi flippergép, melyet a színház a Flipper Múzeumtól kap kölcsönbe.