„Az előadás megpróbál azzal az általános társadalmi magatartással foglalkozni, ami korunkra ismét annyira jellemző, miszerint csak egy számít, a »holiday feeling«, a problémákat a szőnyeg alá söpörni és tovább repülni” – nyilatkozta a premier előtt Kovalik Balázs.
Az opera dramaturgiai fordulata – amikor az „utazók” egy vihar miatt a reptéren maradnak és kénytelenek ott tölteni az éjszakát – a rendező szerint lehetőséget nyújt arra, hogy a szereplők saját magukkal szembenézzenek, hazugságaikat, önbecsapásaikat, hitetlenségüket felismerjék. „Ám ellentétben a Szentivánéji álommal, az éjszakai kaland nem hoz gyökeres változást a jellemeikben, ahogy felkel a nap, amint tehetik, amint túl vannak a problémán, a válsághelyzeten, gyorsan feledve mindent repülnek nyaralni” – tette hozzá Kovalik, aki szerint az olykor musicalesen könnyednek tűnő zene kritikai szatíraként tükrözi az emberiség megváltoztathatatlan banalitását. „A mai előadás nehézsége, hogy
húsz évvel ezelőtt, az ősbemutató idején, mást jelentett menekültnek lenni, mást jelentett repülni és a repterek világa is más volt.
A produkciónak valamilyen formában reagálni kell a jelenre, hiszen ahogy a repülés már nem a kiváltságosok lehetősége, úgy a szereplők sem jelképezhetik ma már csak egy felsőbb réteg magatartását” – mondta Kovalik Balázs.
A minimalista-opera szerepeit a Bayerische Theaterakademie master szakos hallgatói éneklik, az előadást a müncheni Rádiózenekar élén Ulf Schirmer vezényli, a díszleteket Hermann Feuchter, a jelmezeket Angelika Höckner tervezi. Kovalik Balázsnak a Flight 2010 óta a tizenkilencedik németországi rendezése.